tirsdag 19. juli 2011

Mafiya - Stein Morten Lier

Jeg er egentlig fan av SM.Lier, men denne boka ble litt for 'tung' for meg, for mye gammel-russisk politikk som egentlig var nokså forvirrende fra før. Ikke synes jeg den tilhører kategorien 'thriller' heller, men det er nå min mening. Jeg kunne godt latt være å lese denne, for å si det sånn ;-p



Forlaget skriver om denne boka:
Russerne er her! Ny, forrykende thriller fra Stein Morten Lier
Det er Russland, det er etter Gorbatsjov, og den norske forretningsmannen Kjetil Brekke, med flere års bakgrunn i kommunistbevegelsen i Norge og Russland, ser sitt snitt til å bli steinrik. Han allierer seg med den tidligere KGB-mannen Zimin og etablerer forretningsvirksomhet basert på illegalt spritsalg. Nå planlegger de et kupp som overgår alt. Men den liberale russiske økonomen Nikolaj Sheider blir i første omgang en viktig motkraft, og de to frontene barker sammen i et inferno av forgiftninger, gjengdrap og gatekrig. Stein Morten Lier har skrevet en realistisk og skremmende thriller om folk som ikke skyr noe for å berike seg, om en idealisme som blir til kynisme og en kjærlighet som blir satt på store prøver.

Ingen kommentarer: