mandag 13. mai 2013

Drømmehjerte - Cecilia Samartin

Jeg hadde hørt om Samartin, men ikke lest noe av henne. Jeg ble ikke skuffet! En veldig vakker fortelling om livet på Cuba før og under Castros regime. Gleder, sorg og smerte, og ingen krim (til avveksling)

Man blir veldig engasjert i hver og en av karakterene i boken, deres humør og væremåte og Samartin gir levende situasjonsbeskrivelser hele veien i boken!



Forlaget skriver om boken:
Året er 1956 og vi befinner oss på Cuba. De to kusinene Nora og Alicia er bestevenner, men skilles av Castros revolusjon. Nora flykter til USA, mens Alicia blir boende i Havanna der hverdagen nå preges av nød og fattigdom. Til slutt klarer ikke Nora å nøye seg med brevene fra kusinen, og bestemmer seg for å reise tilbake for å hjelpe henne. Drømmehjerte er en roman der savn, lengsel, vanskelig kjærlighet og evig vennskap er de sentrale temaene.

God bok!

1 kommentar:

Bundingen sa...

Så enig med deg! Jeg hørte den som lydbok og ble veldig engasjert. Akkurat nå er jeg ferdig med Dona Maria av samme forfatter, og ble ikke skuffa denne gangen heller.

Lydbok er kjempegodt følge til handarbeid og andre sysler.

Ha en strålende dag! Jeg var ute og holdt på med ved, men måtte rømme inn pga styrtregn. Det er forresten tid for formiddagsmat også.

Klem fra Ingunn