mandag 17. februar 2014

Vennskapsprøven - Elizabeth Noble (roman)

En 'feelgood-roman' sto det på forsiden av denne, så jeg måtte kjøpe den da jeg trengte akkurat en sånn.


Vennskapsprøven handler om fire venninner som fant hverandre og vennskapet på universitetet og de dannet Tenko-klubben. De skulle stå sammen i last og brast uansett. De blir voksne og lever sine liv og en dag når Freddie trenger sine venner som mest, stiller de opp?

Boken er rørende og rosa romantisk og handlingen temmelig urealistisk, men man trenger da å lese sånne bøker/historier også innimellom, sant?


En koselig bok å lese, men også en bok som jeg lett vil glemme (tror jeg)

Forlaget skriver om boken:
De fant hverandre på universitetet: fire jenter med lite annet felles enn ønsket om å leve livet fullt ut. Gjennom sene kvelder fylt med sladder, betroelser og mange flasker vin, vokste Tenkoklubben frem - og de fire medlemmene sverget på at de alltid ville stille opp for hverandre. Tyve år senere blir løftet deres satt på en virkelig prøve

1 kommentar:

Bundingen sa...

Ja, da. Vi trenger bøker blott til lyst. Har ikke noe behov for å løse verdensproblemer hver dag. Kanskje er dette ei bok for solsenga til sommeren?
Jeg hører på Tråden av Victoria Hislop nå. Interessant for meg som er glad i å feriere i Hellas.

Ha en fin dag i gråværet! Gleder meg til strikkekafe i kveld.

Klem fra Ingunn