onsdag 5. november 2014

Pulsvanter i vaffelstrikk


Strikkesida på Facebook har gitt ut en egen bok med medlemmers egne favorittmønstre. Den boka har jeg lånt på biblioteket og bladd i. Mye fint! Og det første jeg falt for var Pulsvanter i vaffelstrikk av Kathrine Pedersen.


Med kun ett nøste Alpaca Soft (50 gr), var det ikke rom for å strikke tommel, så da ble det min egen enkle variant: Rett opp, ingen tommel, færre vaffelomganger og en heklet kant til avslutning som gjør de litt mer feminine.


Fin venninnegave til jul.

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Elegante! I hvitt er de jo også så anvendelige. Jeg hadde ihverfall satt pris på å få et par slike til jul.

Klem fra Ingunn

Unknown sa...

Heldig er den som får så flotte pulsvanter. Deilig med Alpakka!

Unknown sa...

JEG var den heldige og JEG satte Veeeldig pris på dem :-) tuuusen takk Kleem