søndag 22. mars 2015

Noen ferdige håndarbeider

Om det har vært stille her, har man da foretatt seg noe håndarbeide likevel. Blogging har ikke akkurat vært første-pri, men sånn er det i perioder. Tiden forsvinner til så mye annet.... merkelig i grunn.

I adventstiden, inviterte Bitta Mikkelsborg til et strikkemysterium på Facebooksiden sin. Mange damer meldte seg på og strikket i vei og her er mitt resultat; En meget langt og jeg må si, et flott skjerf i ulike, nydelige mønstre!


Innimellom strikket jeg et par pulsvanter med tommel i flettestrikk. Deilig og myk alpakka.  Disse skal få bli med til USA, til ei søt jente vi "kjenner" der borte. Vi, som i Jonas og jeg (mer om det siden)





 Og akkurat nettopp, ble jeg ferdig med å feste tråder til disse sokkene til meg selv, strikket utelukkende i restegarn, men når jeg ser hva jeg har igjen, kunne jeg nok strikket et par til maken.



Mønsteret er forenklet utgave av Regnbuesokker som jeg har strikket tidligere. Veldig enkle sokker med god stretch. De ligger fint rundt anklene om man ønsker det, eller man kan strekke de godt opp på leggen når det er ønskelig.


Nå strikkes det på ankelsokker. Det er faktisk godt med ullsokker på også om sommeren i joggesko eller sneakers ;)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Dette er faktisk et av de fineste mysterieskjerfene jeg har sett. Nydelige farger du har brukt!
Lekre sokker og pulsvarmere også!

Ønsker deg ei fin ny uke!

Klem

Edny sine puslerier sa...

Mye fin og god strikk her.