onsdag 15. september 2010

Bloglines - En Bloggleserepoke er snart over

....og jeg er ikke glad for det. Jeg har brukt Bloglines.com i flere år for enkelt å følge med og lese blogger som interesserer meg. Men fra 1. oktober 2010 er SLUTT!








Så da er det å jakte på ny nettleser som funker noenlunde etter samme prinsipp. Valget falt på Google reader. Jeg har testet den tidligere og den er grei nok. Nå må jeg bare sette meg ordentlig inn i finessene som måtte finnes.





På Bloglines hovedside står det veldig greit forklart hvordan man eksporterer feeds man abbonerer på og på Google reader er det bare et tastetrykk å importere opml-filen igjen. Fort gjort og de legger seg fint med akkurat de kategoriene jeg hadde i Bloglines også. Me like!


---
16/9 - Dagen derpå. Jeg er faktisk imponert over Googles leser. Sist oppdaterte blogg ligger øverst når jeg klikker inn på kategoriene mine og etterhvert som jeg scroller nedover i lesefeltet, blogg etter blogg, blir bloggene markert som lest i vestre marg.

Google leser kommer også veldig raskt med oppdateringer i blogger. Jeg satt med begge leserne i går og Google brukte 10 min. fra oppdatering av blogg til visning, mens bloglines.... tja - jeg satt nå der og ventet......en halvtime kanskje, kanskje mer....

En smertefri og gledelig konvertering, kaller jeg dette :o)

4 kommentarer:

AnneH sa...

Jeg flyttet dit jeg også. Var imponert over at kategoriene mine ble beholdt. Virker grei nok.

Odins lille hjørne sa...

så bra at det ordnet seg!!
ha en fin dag!
klem

Bestemor Drillo sa...

Alltid spennende når man skal prøve noe nytt, men moro når det går så glatt! God torsdagskveld til deg! Klem!

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon