lørdag 1. juni 2013

Jentebølgen Drammen 2013


Ja, så har jeg vært med på det også! Liker å utfordre meg selv og siden min datter driver og jogger, foreslo jeg at vi to kunne melde oss på Jentebølgen sammen. Som sagt, så gjort. Jeg hadde ikke trent noe særlig på forhånd, men tenkte at 5 km ikke kunne være noe problem å jogge igjennom...

Det var det forsåvidt ikke heller, og man kunne GÅ også, heldigvis :)


Løypa var på drøye 5 km med start på Bragernes torg, over bybrua, langs elvebredden til Landfaldbrua, over den og tilbake til sentrum langs Øvre Storgate. Datteren min løp på ca. 30.min. og jeg på 38 minutter. Ikke verst for ei voksen dame.

Foran fra start løp "haren", Øystein (Pølsa) Pettersen, men han ga seg allerede på Strømsøsiden (luringen)
Trivelig mann med glimt i øyet. Her har han fått blomster og "Liereple" fra arrangørene. Det var premiedryss på torget etter målgang.


Hele 1700 jenter i alle aldre deltok på onsdag, noe som er ny rekord i Drammen.
Artig å ha vært med på det :)


Til neste år skal jeg være bedre trent, det er mitt mål. 

Alltid gromt å få medalje!

1 kommentar:

Bundingen sa...

Sprekt gjort! Artig med slike jente-arrangementer. Her oppe har vi Fentetrøkket i august hvert år. Det er en fjellmarsj for jenter i alle aldre. En begivenhet!

Riktig god helg!

Klem fra Ingunn