søndag 20. mars 2011

Sy-maraton

Denne helgen har gubben vært på Fagernes og da inntok symaskinene stua vår! Laila kom både i går og idag - Tilsammen ble det det 12 timers sytid på oss hver og her er litt bilder fra 'seansen' vår:

Laila legger 'puslespill' av ferdig kuttede Disappearing ninepatch-blokker.
.
Idag ble hun ferdig. Blokkene er sydd rett på fleece, rad for rad og stiplequiltet til slutt. Her gjenstår det bare å sy ned lukkekanten for hånd. Er det ikke nydelig?!
.
Og så meg da:
Long Division i grønne stoff. Dette var ferdig sydd sammen, men jeg har tråklet og gjort klar til quilting.
.

Disappearing Ninepatch i blått. Dette ble sydd i helgen og er også ferdig tråklet og gjort klar til quilting.
Lappene ble kuttet 12"x12". Det var fortsatt mye blått igjen og da blir det sånn:
.


Samme type blokk, men i mindre størrelse. Til dette teppet kuttet jeg lappene 8,5". NÅ er det ikke mye igjen av de blå nei. Dette teppet skal få fleece bak, må bare handle det først.
.
String diamonds

Lukkekantene mine har blitt nye blokker og her har jeg sydd sammen til to små barnetepper. Her skal jeg ha ensfarget kant rundt og fleece bak så de blir gode og myke til småttiser.
.
Da Laila dro idag, mistet jeg teppe-piffen og sydde en sminkepung istedet.


Bare restestoff utenpå og inni her også, vatten også.



Jeg har forlenget endene på hver side av glidelåsen så den ikke forsvinner nedi mappen. Hempen for å henge den opp er sydd fast på siden hvor glidelåsen lukkes.

10 kommentarer:

AnneH sa...

Herlighet, for en produskjon. Må si dere har brukt helgen flittig. Flotte ting dere har laget. Den sminkepungen var "knæsj". Artig med det båndet i midten.
Flinke jenter!

Be-ty sa...

Så fine tepper dere har laget - og sminkepungen er kjempesøt! Dette hørtes koselig ut - også så produktivt, da :)

Ann Tove sa...

De har hatt ei produktiv helg, må eg sei. Her var mykje flott, må vere kjekt å berre overlate seg til symaskina eit par dagar.

Rita Tjelta sa...

Ska sei dere har vært produktive. Forsvinnende nierblokk er kjempekjekt å sy, ikke sant :D
Når jeg er ferdig med bunader og konfirmasjonen, skal jeg og ha meg en syhelg med gode quiltevenninner :D
Ha en fin, fin uke!!!

Hønehuset sa...

Utrolig masse fine sømarbeider!

Tone sa...

Skal si du har vært produktiv! :) Og så flott som det ble da.

Odins lille hjørne sa...

wow.. så flinke dokk ha vært!!!!
Og for en avslutning med den toalettmappen! Kjempesøt!! Flink du e!
klem fra odin

Sjarmtroll-Unni -Kystcavalieren sa...

WOW!
Litt av en produksjon!!
Liket sååå godt det rosa teppet :))
Klem
U9

Kjersti M sa...

Oi så mye flotte tepper dere har produsert i helgen. Også er det "bare" igjen å quilte....
Gleder meg til å se de ferdige. Blå er min farge og de synes jeg var kjempeflotte :o)

flisa sa...

Oi, så mye flott dere har fått sydd! Så pen den glidelåskanten ble. Lurt å gjøre det sånn. Ha ei flott helg!