lørdag 8. desember 2012

Vinterstengt - Jørn Lier Horst


En til fra en av Norges beste krimforfattere! Jeg leste denne samtidig som jeg hørte på Lindell bok i bilen og jeg var i dilemma et par ganger; Skal jeg gå å legge meg å lese mer på denne eller skal jeg gå ut i bilen å sette meg?  *hehe*





Vi er i Larvik og William Wisting etterforsker et dødsfall i et hyttefelt. En innbruddstyv ligger død i en hytte til en kjendis og det viser seg at flere hytter har hatt ubudne gjester, sannsynligvis øst-europeiske innbruddsbander.
Det dukker opp enda et ille tilredt lik i skjærgården og samtidig detter det døde fugler ned fra himmelen. Etterforskningen bringer han til Litauen og smugling av narkotika via også danske kurerer. Datteren Line er sammen med en tidligere rusmisbruker, også han Dansk. Er det forbindelser?

Spennende, lesverdig bok!


Ingen kommentarer: