mandag 18. januar 2010

Sort/hvitt teppe under arbeid

For godt over ett år siden vant jeg en del blokker i Blokklotteriet i quiltelaget vårt. Jeg sydde noen flere og fikk remsene sydd sammen, men så stoppet det plutselig opp fordi jeg ikke fant noen smart løsning på enkel sammensying (jeg vurderte quilt-as-you-go metoden, men det ble uhåndterlig stort).



Men NÅ har jeg tatt tak i "ufoen" og fått det sammen, sydd på kanter og ikveld har jeg sågar tråklet det sammen med vatt og bakstykke og gjort klar til quilting. Får tidligst begynt på quiltingen i helgen og da må jeg dra symaskinen opp i stua for best mulig plass med arbeidet.
Nærbilde, øverste del av teppet.
.
Tenker jeg quilter rette linjer 1/4" inn på hver rute vannrett og loddrett. Kanten må jeg tenke på hva jeg gjør med..... Kom gjerne med forslag!

10 kommentarer:

Sigrun sa...

Og du syr ser jeg.....din flinking!
Det ligger noe til deg i bloggen min!Klemz

Solveig sa...

Kjempefint! Er så imponeret over alle som klarer å lage slike store tepper. Det er min drøm å lage et digert et til oppgangen - men må nok trene litt mer først.

Loppelill sa...

Så fin den var!

Anne sa...

Oj, så flott det har blitt. Husker du viste fram blokkene. Synes quiltingen du foreslår høres grei ut. Lykke til.

Be-ty sa...

Det blir flott, Marita, og så fint med det lille røde innslaget på midten :)

gammelnabo'n sa...

Åsså jeg som sku kommentere den lille røde.... Teppet var BÆRRE LÆKKERT gleder meg til å se det skikkelig

mimouna sa...

Sort og hvitt ble veldig flott! Har ikke noe forslag til kant da, sånn har jeg ikke greie på. Men det blir et lekkert teppe!

Ha en god helg!

Jorun sa...

For et kjempelekkert teppe!!

sol sa...

Knallfint teppe!

Anonym sa...

Stilig med svart og kvitt. Qilting av slike tepper er alltid ei utfordring, men eg trur det blir flott slik du beskriv at du vil gjere det. Kva med å quilte hjerter med svart tråd på den kvite kanten? Då hentar du inn motiva som du har i blokkene dine, samtidig som du mjukar opp det litt stivare preget som den rette quiltinga gjev.
Gleder meg til å sjå det ferdig, dette blir bra!