fredag 19. februar 2010

Round Robin - vi er i gang

5 av oss i Sygjengen har bestemt oss for en mini-round robin og nå er vi igang. Det blir en miniquilt til slutt og det kan være en utfordring for flere av oss å prøve å sy smått.
Min blokk.

Jeg har levert fra meg min blokk med stitchery til Brit og har selv fått Kari sin midtblokk å jobbe på.

Karis blokk og syplanen vår.

Dette blir veldig spennende og veldig utfordrende - å finne ut hvordan man skal sy hver runde!
Runde to skal være en 3" bred kant rundt midtblokken som måler 5" (+sm)
.
Ferdig quilt vil måle ca. 21"x27"
.
Round robin fungerer slik at alle syr hver sin midtblokk. Så sendes denne til nestemann på listen som skal sy neste runde og sånn fortsetter det til alle har sydd på alle sine blokker. Til slutt får man tilbake quilten sin ferdig. Vi har bestemt oss for at vi skal ha hemmelige runder, dvs eier av blokken ikke får se den før hun får den tilbake i juli.
.
Vi har en måned på hver runde og målet er å være ferdig til i juli.




3 kommentarer:

AnneH sa...

Så spennende dette ser ut. Det vanskeligste blir nok å ikke vise det fram tenker jeg ;)
Gleder meg til å se resultatet til høsten.

Hennes sa...

OJ. Dette gleder jeg meg til å følge med på.. :O)
Spennende..

Ønsker deg en super helg..

Linda

Siren sa...

For en artig ide!