mandag 3. januar 2011

Malstrømmen - Frode Granhus (krim)

Frode Granhus kommer fra mine trakter nordpå og da jeg fikk nyss om denne boka via litteratursidene til Dagbladet, måtte jeg bare ile til biblioteket. Og jeg ble ikke skuffet! Mannen skriver krim som Tiger Woods slår golfballer; Med kraft og presisjon! Jeg fikk ikke sove, hadde ikke tid for boka måtte leses, må vite og mysteriene måtte løses....


Anbefales!


Dette skriver forlaget om boka:
Landegode utenfor Bodø: Et uhyggelig skrik tiltrekker seg oppmerksomheten til to unggutter som leker på svabergene. I vannkanten finner de en mann - lenket fast med hendene i det iskalde vannet.Ved kysten av Bergland, om lag 30 mil nord for Bodø, flyter en porselensdukke i land. Det gamle ekteparet som finner den, synes den varsler om ufred, men for den nyinnflyttede lensmannsbetjenten Niklas Hultin fortoner dukkefunnet seg som barnemat etter jobben i hovedstaden. Etter hvert sprer uhyggen seg, og en dag blir en kvinne funnet bevisstløs i strandkanten, ikledd lignende kjole som dukken ...


Flere tragiske historier flettes elegant sammen i denne intenst spennende kriminalromanen med handling fra Nord Norge.

1 kommentar:

Sissel sa...

Så heldig å finne bloggen din via-via noen blogger uten helt å vite hvor jeg skulle i blogglandia ;-)
Å så gled jeg fannt din, ble virkelig inspirert av å lese og se her.
Herlig med en bok som er så fengende:-)
Ha et fint og kreativt nytt år.

Sissel