fredag 27. april 2012

Sølvpuss på 1-2-3

Leste på Facebooks kjerringrådside denne vanvittig enkle metoden å pusse sølv på. HA, tenkte jeg, no way!  Men, WAY - det funka jo!

Man tar altså aluminiumsfolie i oppvaskkummen, fyll oppi glohett vann og en god dose salt. Legg sølvtøyet oppi noen minutter, gni og vips: Blankt igjen. Jepp, jeg lover.


Men det bør IKKE gjennomføres med oksidert eller eloksert sølv!  Bunadsølvet pusser jeg på gamlemåten :)

Dette var gårdagens lille glede. Idag var jeg SÅ glad for å finne strykespray i skapet (alt man har!) for jeg bråbestemte meg for å stryke skjorter og duker til neste helg.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har alltid pakket in sølvet i folie, men det er tydeligvis ikke nødvendig, ser jeg. Og ja, dette er en super måte å pusse på!
Merket meg tipset om viskelær på bunadsknapper også. Jeg har hekter, og det skal prøves ut. Men i år skal 17.-mai tilbringes i Danmark :)

Be-ty sa...

Og den anonyme var meg, Marita :)