tirsdag 20. november 2012

Tips til restegarnet

Man kan lage mye forskjellig fint av restegarn og mye nyttig. Jeg har noen ulike prosjekter av ymse slag selv, men nå fant jeg et annet og mere nyttig prosjekt:

Ull & Omtanke - Der kan lese om hva dette er
.
Eller følg de på Facebook

Damen tar imot lapper og monterer de til tepper som gis til kreftrammede under behandling, en nydelig gest, synes jeg - som jeg gjerne vil være med å bidra lapper til.


Jeg fant frem noe ullgarn som ikke er tenkt til noe for det var så lite av det, og satte igang.


4 lapper på veldig kort tid ... og en katt som også må bry seg. Hva ER det med katter og ting som blir lagt på gulvet??  De skal alltid utforske og snuse og tilslutt; Legge seg på det!

Det var en digresjon.
Håper å få med meg strikkevenninnene mine på prosjekt restelapper :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var jo kjempelurt, det blir jo alltids noe restegarn liggende.
Det skal jeg se på jeg også, takk for tipset:-))