torsdag 27. juni 2013

Kunst

Av og til er det koselig å bare dra på spontan tur ut, ta med kamera og sjekke opp kunst rundt omkring. Jeg liker såkalt 'random art', dvs. kunst på 'tilfeldige' steder.  Nå er nok ikke kunsten på Bærum Verk tilfeldig, men artig var det å rusle der og finne små og store kunstverk overalt.

Tok bilder bare av noen få denne gangen

Ansikt. Ble litt småsvimmel av å se på det og måtte borte å ta på: Ansikstformen går innover i steinen og skaper derfor en 3D-effekt. Stilig!!



Beste av alt: ALT kunne tas på, sittes på, lekes rundt... bortsett fra den kunsten som hang i løse lufta over elva da ;)



En annen type kunst; Interiørkunst?  En pistollampe.... Ja, den var ny. Bilde knipset på Ernst hotell i Kr.Sand. Skikkelig sært, egentlig, men noen liker sånt også.



Fotomoro, men ikke kunst akkurat: Refleksjon av meg i hjulet på en gammel amerikansk bil. Krom er som speil :)


Hagekunst er også litt sært, i hvertfall denne karen er sær. Jeg har nok vist han fram før, birdien, jeg kjøpte av en gateselger i Østerrike for mange år siden.  Jeg må trekke på smilebåndet hver gang jeg går forbi han i hagen :D



Teppekunst liker vi!  Dette vakre teppet henger på Lappemakeriet på Bærum Verk. Retrostoff og vågale fargesammensetninger gjør det til et blikkfang.
 
 
... minner meg på at jeg har et par uferdige tepper på syrommet... Jaja, en dag jeg veit, skal jeg kvinne meg opp og sy litt igjen. Sommertid er utetid for meg, ikke syrom og "lukkete huler"


1 kommentar:

Lappedamen sa...

Flott kunst du har knipset. Bærums Værk er et herlig sted, hvor det er veldig hyggelig å rusle rundt. Mange koselige butikker, spesielt Lappemakeriet, da.