tirsdag 4. november 2014

Stripeteppe i gult og grønt

Jeg har ryddet i stoffer og denne gangen har jeg gjort dypdykk i de GULE stoffene, og litt grønt. Jeg penset innom You-tube og så på en video; Jelly roll race og tenkte at DET klarer jeg også med egne stoff.


Gikk hardt til verks og kuttet stoff opp i remser på 2,5". Sydde alle disse sammen til en lang remse på godt over 60 meter! Kjeeeeedelig!


Men når man er ferdig med den første begynner moroa. Og etter et par timer var toppen ferdig!

Siden jeg hadde så mange meter, fikk jeg stripene på langs, mens tutorial-damen hadde vel ca 40 meter og fikk stripene på tvers. Hadde jeg sydd dem sammen enda en gang ville mitt også blitt kortere og bredere og med striper på tvers :)



Jeg skal ha det sånn og når teppet er ferdig quiltet, skal jeg applikere på noen hjerter, litt "strødd utover", hadde jeg tenkt. Får se.... Mulig jeg også kutter litt på lengden slik at det passer bedre på en enkeltseng.

Morsom teknikk :)



1 kommentar:

AnneH sa...

Så fint det blir. Kan tenke meg at det tar lang tid både og skjære og sy!