søndag 27. januar 2013

Åttebladroseteppe

Nok en UFO er 'landet'. Teppet ble påbegynt høsten 2009 da jeg begynte å sy åttebladrosene. De er sydd over pappmaler for hånd og et begrenset antall blå og beige stoff i ulike kombinasjoner.

Ferdig mål: 130x200cm

I 2011 ble alle blokkene sydd sammen, stjerneblokkene ble quiltet og så skulle rosemønsteret i mellomblokkene tegnes på, og da stoppet det opp. Utrolig!


For 2 uker siden nevnte jeg denne terskelen for venninnen min og vips, så hadde hun tegnet på alle 6 blomstene for meg :)   Og forrige helg tok jeg med symaskin og utstyr og dro til venninnen min og quiltet. Det er jo SÅ mye hyggeligere å sy sammen med noen, sant?!

Mønsteret her ble funnet i et Quiltemagasin

Igår sydde jeg på lukkekant og voilà, endelig ferdig!! Juhuuuu.
Lukkekanten er sydd ned for hånd på baksiden.

På baksiden har jeg sydd sammen flere ulike stoff fra samlingen, en god måte å slanke haugen på. 
Forøvrig er det brukt bomullsvatt mellom lagene.


Jeg er egentlig veldig fornøyd med hele teppet, mye jobb og godt resultat :)





6 kommentarer:

AnneH sa...

Det ble kjempeflott. Må føles deilig å få ferdig noe så fint. Og ja, det er fint å ha noen som kan "dra" en igang igjen.

Pia sa...

kjempeflott teppe som du vil få mye glede av :-)!

Siv sa...

Nydelig quilt i nydelige farger! :o)

LeKaQuilt sa...

Gratulerer - det ble en flott quilt :o)

Bundingen sa...

Veldig fint teppe! Kjekt å komme i mål etter flere år med arbeid. En UFO mindre er bra!

Ha en fin mandagskveld!

Klem fra Ingunn

Lappedamen sa...

Åttebladsrosen er et flott mønster. Gratulerer med ferdig UFO.