søndag 13. januar 2013

Fra kaos til orden

Rundpinner kan skape skikkelig kaos, så også hos meg. Jeg ble inspirert av Kari i syklubben sitt oppheng, men jeg har sydd min på en annen måte og med en ekstra detalj.

Ferdig mål er 6x10", slik at det passer med hengeren (kjøpt på Lappemakeriet).

Inni har jeg habalonevatt (en rest) og så har jeg vrangsydd hele greia med vrengeåpning i bunnen. Stikning rundt hele for å holde det på plass og til slutt har jeg festet bendelbåndet ved å sy med 1" mellomrom for pinnene.


Tall er skrevet på med vannfast tynn tusj og nederst festet jeg en krok til å henge pinnemåleren i.
Løpegangen på baksiden ble sydd fast samtidig med bendelbåndet. Ingen håndsøm på denne i det hele tatt.


Ganske så fornøyd med resultatet, som var ferdig på ca. 30 minutter  :)




4 kommentarer:

AnneH sa...

Kjempefint oppheng. Jeg sydde en gang en rundpinnemappe (etter forklaring hos deg) men jeg må som regel dra ut hele bunten for å finne den jeg skal ha. Dette her ser mer oversiktlig ut! Bra jobba!

Barbro sa...

Rett&slett helt genialt!!! :D

Karipia sa...

Denne var både flott og smart.
Godt å få litt system på strikkepinnene.

Edny sine puslerier sa...

Dette var kjempesmart!! Så er det bare å huske å sette de tilbake på riktig plass;)