torsdag 3. november 2011

Kleshengere med trekk

Jeg har fått tak i flere trehengere og nå er de påkledd også. Stroppekjoler og silkebluser henger mye bedre på disse enn på plasthengere.



Her er fremgangsmåten min om du vil lage noen selv:

Klehengertrekk:

Legg opp 9-10 masker og sett sammen til en ring.

5 lm (= 1st+2lm), 2st, 2lm, 2st, 2lm, 1st, 2lm, 2 st, 2lm, 2st, 2lm, 1kjm i 3.lm i begynnelsen av omgangen.
Gjenta til 'pølsen' er lang nok. Jeg lager den litt kortere enn hengeren og trekker den over enden av hengeren før jeg syr sammen så den er litt stram, synes det blir penest.

Lykke til!



Blomsten hekler jeg slik:
5 lm sammen til en ring.
1.omg.:3 lm, 1fm om ringen 5 ggr (=5 lmbuer)
2.omg.: 1fm,1hst,1st,1hst,1fm om lmbuen. Gjenta ut omg. Fest tråden og sy blomsten fast.

3 kommentarer:

Lappedamen sa...

Flotte kleshengere, dekorative og praktiske. Det er et irritasjonsmoment at klærne sklir av plasthengere.

Bestemor Drillo sa...

Så flotte kleshengre har jeg aldri sett! Nå skal jeg prøve også!
Takk for oppskriften!
Klem fra bestemor !

Hobbymegher sa...

Knallfine!

Flott oppskrift. :D
Kan jeg linke til den på ITH?

Klem, Torunn/ ITH. :D