onsdag 10. april 2013

Sandmannen - Lars Kepler (krim)

Endelig kom den på norsk, den fjerde boken fra Lars Kepler (psevdonym)

Etterforskningsleder Joona Linna er sentral i denne også og nå blir det personlig for han.
Liker du krim som går 'under huden' på deg, bør du lese denne. Jeg klarte nesten ikke å legge den fra meg!





Forlaget skriver om boken:
En ung mann med legionærsyken blir funnet sterkt nedkjølt på en jernbanebro i Stockholm. Mannen bringes til sykehuset, der det oppdages at han ble erklært død for sju år siden. Han var et av seriemorderen Walter Jureks siste ofre, før Jurek ble arrestert av Joona Linna og dømt til psykiatrisk behandling og total isolasjon. Nå må saken gjenopptas.

3 kommentarer:

bentetove sa...

Jeg har lest de andre bøkene av Kepler, og har denne boka på ønskelisten nå. Veldig bra bøker!

Ruths datter sa...

Gleder meg til å lese denne. har den på lånelisten på biblioteket.Boka under her har jeg også lest. Småmorsom.
Klemz

AnneH sa...

Da er denne reservert. Fint at du tipser om bøker ;) Den forrige av Holmqvist er jeg enig med deg at det blir ev bare tidsfordriv. Greit nok liksom, men de gir meg ikke så mye....