tirsdag 28. oktober 2014

Quilt as you go - Endelig er teppet ferdig

Sist jeg blogget om akkurat dette teppet var i november i fjor. Sannelig på tide at det ble ferdig!

Når det er sagt, er det mye som skjedd siden november i fjor og det er først nå jeg har orket å dra fram symaskinen igjen....

Str ble 150x190cm

 

 Et stitchery jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med

Loppemarkedfunn; et gammelt putetrekk med nydelig broderi og hullsøm

Collage av gamle fotografier og heklerier

Baksiden, tilfeldig valg av stoffer

Alle blokkene er quiltet hver for seg på ulik måte og sydd sammen med lukkekanter. Det ble noen meter og det var tungt å jobbe med på fanget, da de er sydd ned for hånd alle veier :)

Godt for alt som er gjort. Nå er jeg i gang med å slanke vekk gule og grønne stoffer. Fortsettelse følger.... en gang..... ;)

3 kommentarer:

Rita Tjelta sa...

Teppet ble kjempefint. Bra du gjorde det ferdig tilslutt :D

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Så flott og variert teppe! Godt å høre at du har funnet fram maskina etter en lang pause :)

Bundingen sa...

Kjempefint teppe med fin farge som binder sammen alle lappene! Liker godt at hver firkant er forskjellig, men likevel danner en helhet. Så godt det må være å komme i mål med dette.

Klem fra Ingunn