onsdag 5. mai 2010

Kake og gavene

Jeg nevnte Bountykaken igår. Jeg fant oppskrift på denne hos Kiwa, men jeg har gjort en endring i kremen på den og derfor her er min variant:



Bountykake

6 eggehviter
200 gr. kokos
200 gr melis

Eggehviter piskes stive og melis og kokos vendes forsiktig i. Hell røren i en springform. (Jeg bruker papir i bunnen av formen som stikker ut mellom bunnen og kantene). Stek på nederste rille i 150 gr i ca. 30 min. Pass på fra 20 min er gått og utover. Den MÅ ikke steke for lenge for da blir den tørr!. Den skal være gylden på toppen.

Glasur:
100 gr usaltet smør eller margarin
50 gr. kokosfett
150 gr lys kokesjokolade
100 gr melis
Smelt smør, kokosfett og sjokolade på svak varme. Rør hele tiden. Når den avkjølt piskes melisen inn. Bres over godt avkjølt kake. Pynt etter eget ønske.
.
Opprinnelig skal det 6 eggeplommer i kremen, men jeg synes ikke råe egg er noe godt. Eggeplommene gikk i stedet til Eplekaken.
.

Og så må jeg vise frem hva jeg fikk i går:


Laila kom med en innholdsrik picnikkurv og en Pelargonia.


Velværeprodukter fra Kari. De dufter himmelskt!



Tine forærte meg en Bjørnebærbusk. En hageglad liker det :)

3 kommentarer:

Odins lille hjørne sa...

Så flotte gaver du har fått!! Hærlig med slike personlig gaver!! Jeg sender deg en klem! En stor en! :0)

Bente sa...

Gratulerer med overstått 45 års dag!
Så mykje flott du har fått, og den kaka såg verkeleg god ut, den må prøvast.

Laila sa...

Tusen takk for deilig kake. Det er alltid så koselig å besøke deg :)