søndag 9. mai 2010

Ukas Post nr. 2 - Fosskollen bygdeborg

Utsikten herfra er formidabel og det er en grei tur å gå fra Damtjern.



Det er godt merket (og T står ikke for T-bane altså!)
.

På utsiktsplatået ser vi dette:

Mot kirken og der jeg bor
.


Lierbyen og Drammen

.

Brastad, Lierstranda og Drammensfjorden
.



Motorveien og i bakgrunn Gullaug. Nå sitter vi på toppen av Fosskolltunnelen i Lier.
.


Kort historikk om stedet.
.


Meg og Kita - klar for å fylle koppen med kaffe.
.


Neste tur går hit:

14.mai setter jeg meg på flyet til Kos, dersom ikke vulkanen på Island gjør noe dumt.

4 kommentarer:

kjersti m sa...

Så flotte bilder. Fin natur der du bor. Ønsker deg en riktig god tur til Kypros. Håper vulkanene holder seg rolig.

Odins lille hjørne sa...

Ser ut som at dere hadde en flott tur! Hærlig med slik utsikt! Belønning i seg selv bare det!
god tur til Kos!

Bestemor Drillo sa...

Takk for turen med flotte bilder!
God tur til Kos og kos!!! deg !!
Klem!

ASSA sa...

Høres helt herlig ut med hellastur :D må nok vente over ei måned til avreise dit jeg da ;)